torsdag 30. september 2010

Fantasilandskap


Dette bildet er tatt under en båttur med MS Langøysund til Nordenskiöldbreen og Pyramiden en høstettermiddag i år. Jeg er spesielt fornøyd med skyggene i dalen som gjentar formen på havhestens vinger like nedenfor. Dette var mitt første besøk på Svalbard. Opplevelsen var på mange måter ganske uvirkelig, så annerledes alt annet jeg har opplevd. Bare fjelllandskapet på dette bildet - det ser jo helt uvirkelig ut. Lyset. Skyggene. Stemningen. Er det rart man forelsker seg i Svalbard? Man blir ydmyk i møte med dette landskapet. Én ting var sikkert da jeg dro tilbake til "virkeligheten" i Oslo, og det var at jeg måtte komme tilbake en gang. Følte jeg det da jeg var på Kanariøyene for noen år siden? Nei.

Har du noen opplevelser fra Svalbard som du vil dele med leserne av denne bloggen? Legg da gjerne igjen en kommentar eller send oss ditt reisebrev, så kan vi publisere det på bloggen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar